måndag 24 oktober 2011

Vi dras mot ljuset

I förra veckan träffade jag många trevliga människor. Det de hade gemensamt var att de var så positiva och engagerade i det de berättade om. Nya världar kan öppnas så lätt, bara genom att någon visar på något som man inte har tänkt på. Humöret kan förändras, även om man är trött och ledsen, av någon som är vänlig och omtänksam i det offentliga, en trevlig expedit, någon vänlig människa på Apoteket, en välvillig busschaufför.

Så tror jag att världen mera kommer att präglas av  kristna sinnelag. Inte genom att vi spottar och gnäller över allt och alla och hela tiden hittar fel på saker och ting. (Jodå, jag kan jag också, men inte hela tiden!)

Min mamma brukade säga: Man får fler flugor med en sockerbit än med en droppe ättika!
Vi dras också, som flugorna, mot ljuset!

Inga kommentarer: