måndag 10 oktober 2011

Gamla partikamrater

Jag har fått en del okvädningsord över mig av en kommentator för min kritik av Håkan Juholts agerande. Och vad har jag med det att göra, jag som är medlem i fp? Jo, men det blev jag år 2003. Innan dess var jag socialdemokrat och aktiv i nästan 30 år! Inte nog med det för jag var socialdemokratiskt aktiv i Oskarshamn och således partikamrat med den som nu är i hetluften. Det var vårt samarbete på internationella konferenser som fick mig att på en sosseblogg, långt innan Håkan var påtänkt, skriva och undra om de inte borde titta på honom som partiledarkandidat. Mitt förtroende för honom var stort.
Jag förstår till fullo oskarshamnarnas besvikelse, som vi kunde se på intervjuerna på tv nyss. Så känner jag det också. När jag såg gamla partikamrater där och staden med torget och den miljö, där jag hade arbetat och bott i 6,5 år blev jag ännu mera upprörd. De måste uppleva ett stort svek nu. Detta förstår jag verkligen!

Bilden visar frimurarhuset, där även andra loger hade sammankomster.

2 kommentarer:

vally sa...

Okvädningsord är inte på sin plats i kommentarer.
Det ser bara larvigt ut.

P-A Jonsson sa...

Enig! Okvädingsord/beskyllningar/anklagelser/mobbing/påhopp får bara förekomma i det ursprungliga blogginlägget.
Någon ordning får det faktiskt vara!