tisdag 18 oktober 2011

Nu höjs rösterna!

Vad är att vänta annat än att vanligt folk, med "normal" moral nu höjer sina röster mot politikerförakt och brödraskap.

Läs idag en utmärkt insändare som en sölvesborgare har skrivit i BLT (nej, det är inte jag, men jag kunde ha skrivit detsamma) på
www.BLT.se se "Vad vill du läsa" och välj "Opinion".

Jag tror att många, i likhet med mig själv, är förskräckta över den snabba utförsbacke den unkna moralen har tagit genom Socialdemokratiska partiets VU:s beslut. Detta är nog värre än Juholts agerande, för det gör att beteendet, att surfa i lagens utkanter och lagvränga i omoral, förefaller accepterat.

Men detta vill inte gemene man ha! Gemene man vill ha folk som gör rätt för sig och som sköter sig, det är sådana folkvalda man vill se. Föredömen, inte lagvrängare eller människor som påstår att de knappt är läskunniga och definitivt visar sig vara i avsaknad av sunt förnuft och etiska vägvisare.

4 kommentarer:

P-A Jonsson sa...

När får vi höra dig spy galla över Stefan Attefall, Göran Hägglund, Eskil Erlandsson m fl som suttit kvar i sina riksdagsläenheter i flera år efter att de slutat vara riksdagsledamöter?

Ska vi ta och summera pengar här? Och jämföra?
(I Eskil Erlandssons fall är det i storleksordningen en halv miljon kronor.)

nya tant lila sa...

Skulle detta göra saken bättre? Desto värre!
Eller
Det gör ingenting att jag slog ihjäl din bror, för du slog ihjäl min syster.
mentalitet?

nya tant lila sa...

Skulle detta göra saken bättre? Desto värre!
Eller
Det gör ingenting att jag slog ihjäl din bror, för du slog ihjäl min syster.
mentalitet?

P-A Jonsson sa...

Men då blir min fråga: Varför väljer du ut just Juholt för dina skriverier?
Och varför gör media det?