måndag 17 oktober 2011

Vems är felet?

I grundskolan var allt som var fel politikernas fel. Man skyllde alltid på dem, även om besluten var fullständigt solklara rektorsbeslut så fick man det till att det var politikernas fel. Jag försökte, som lärare och f.d. åttaårig rektor, många gånger påpeka att frågorna faktiskt var klart delegerade till rektorn och att skolpolitiker inte gick in och detaljkontrollerade verksamheten på det sättet, men man fortsatte att skylla på de politiker som faktiskt oftast var helt oskyldiga till hur rektor skötte skolan.

Nu skyller en del politiker på media. Det som har hänt i Juholtaffären är medias och enbart medias fel.

Och sedan finns det de som skyller det media skriver på ägarna. Det är tidningsägarnas fel vad enskilda journalister skriver.

Ja, Herre Gud, vilken röra!

Fast HJ erkänner åtminstone att han har gjort fel! Och säger att han är ledsen. Detta borde de som anser att han gjorde rätt fundera över.

4 kommentarer:

vally sa...

Han erkänner inte . Han inser.

vally sa...

LB

Ursäkta mig. Kom. smatt iväg för snabbt.Får se om jag har lust att utveckla senare.

nya tant lila sa...

Jag tror att jag förstår vad du menar, Vally. Ska man erkänna måste det vara ett brott som har begåtts. Var det så du tänkte?

vally sa...

Alldeles korrekt. Tack!