måndag 10 oktober 2011

Nya Juholt-modellen

Körde jag i nittio utanför en skola, och det var bara tillåtet med 30 km?
- Jag är så hemskt ledsen! Jag har gjort fel! Jag förstår att många är besvikna på mig som lärare! Men jag visste inte att jag gjorde fel, jag har inte förstått reglerna! Det var väldigt slarvigt av mig.

Så skulle det kunna låta i Juholtmodell om en lärare hade gjort något sådant.

Fattar inte Juholt hur löjlig han låter med sina undanflykter? Vid vilka brott kan man hävda att man inte har förstått reglerna?

7 kommentarer:

LFL sa...

Men antag att det står 50 på skylten för att de, som har satt upp skylten, inte själva förstår reglerna? Antag sedan att du tänker "Men finns det inte en skola här någonstans". Du blir osäker, lättar på gasen och åker dit för att ha kört 38 km/tim där du skulle ha kört 30.

vally sa...

Vari består det hemska han gjort... egentligen?

nya tant lila sa...

Vi får väl se hur det bedöms. Men det är ju symptomatiskt att de som är mest upprörda verkar vara sossekvinnor som ringer partikontoret. Inte männen!

P-A Jonsson sa...

Det är mycket möjligt att han inte gjort något hemskt alls.

Också intressant att nya tant lila tycks veta vilka som anonymt ringer till socialdemokraternas partokontor...

Men han är ju man och då är han med automatik en falsk manupulerande maktgalen lögnare - i nya tant lilas värld.

nya tant lila sa...

Att det var kvinnor som ringde partikontoret sade de på tv för en stund sedan, så enkel var den informationen.

Jag brukar inte räkna de män jag ev. kritiserar som "alla män", det finns säkert redigt folk bland er också, om man letar tillräckligt länge och mycket! (skratt)

nya tant lila sa...

Var har jag skrivit att någon har ringt anonymt?

vally sa...

Som vanligt är det väl fjädern som blir en höna.
Jag fattade aldrig det där hemska Sahlin gjort.
Skulle Juholt ägnat sig åt medvetet bedrägeri? För mig verkar det osannolikt. Vi får väl se.
Hemskt att se den där kärringen stå och gapa i TV.
Det är väl bara att leta upp en ny tadelfri partiledare. De tycks inte växa på trän.
Vi får huta åt och läxa upp mr J. Han verkar skaplig tycker jag.
S är inte min tekopp men folk skall få chansen att förklara sig i alla fall. Vem det än sedan vara må.