onsdag 12 oktober 2011

Det tickar igenkänning...

Den här sortens män, tänkte jag idag när jag såg Juholt i talarstolen och inför reportrarna. Jag känner igen sorten...Nej , det var ingen älskare, utan någon annan. Trovärdig, fläckfri, stora, sanna ögon, garanterat oskyldig till allt, vältalig och omtyckt- om nu Juholt är det.
-Problemet är bara att man blir totalt paranoid när man arbetar med TT, sade en medarbetare. För ingenting av det man upplever, sägs stämma.
Hur mår sossarnas partiledares medarbetare?
Vad kallas människotypen, bäste psykologer? De som förnekar allt-typer?

6 kommentarer:

P-A Jonsson sa...

Jag kan bara tycka synd om dig med den människosyn du ger prov på här...

nya tant lila sa...

Människosyn? Har man en dålig människosyn om man ogillar när människor är oärliga?
Vad är det för konstig moral?
Juholt är ju nu enbart pinsam!

P-A Jonsson sa...

Skärp dig nu...
Det handlar inte om huruvida någon är oärlig eller inte. Oärlighet är aldrig bra.

Det är snarare ditt sätt att ständigt döma människor: "Jag känner igen sorten."
Man förväntar sig kanske lite mer eftertanke och reflektion av en människa med din utbildning och erfarenhet.

nya tant lila sa...

Fast jag känner igen sorten...

P-A Jonsson sa...

Och jag känner igen din sort...

nya tant lila sa...

Jag förstår inte alls varför du verkar bli upprörd över det här inlägget.