tisdag 20 mars 2012

Vardagsglädje

Det gäller att hitta glädje i det lilla när livet känns lite tungt och att  försöka få proportioner på problemen.
Det är bilen som är sönder, inte jag, vad jag vet!
Jag  svälter inte ihjäl den här månaden heller, även om det på nytt blir tufft med ekonomin.

Mina vänner är många och trogna, och jag är med i många intressanta sammanhang.
Okey, jag kan inte åka till Kina eller Kanarieöarna, ja inte ens till Paris, men jag kan åka till Stockholm och på turer runt om här.

En dag vinner jag säkert massor av pengar. Jag hade ju 4+ 5 rätt på senaste Lottot, och även om detta bara gav 144 kronor, så vinner kanske trägen till slut.
Något förlag inser kanske att jag är en bra skribent med stor livserfarenhet!

Det är gott med hembakat bröd till frukost.

Jag har en utmärkt bostad och en gullig katt.
Mina barn är rediga och trevliga.
Mitt hem är fyllt av intressanta böcker och skivor med härlig musik, och igår kunde jag bara sätta mig ner och titta på en nyinköpt film på eftermiddagen.
När det blir varmare kan jag gå ut i trädgården.
Bilen blir reparerad på torsdag.
Det är nog inte så synd om mig, egentligen! Och så gäller det att peppa sig själv!
Ha en bra dag, bästa läsare!




Inga kommentarer: