onsdag 7 mars 2012

Årsmöten, medlemsavgifter, kurser, konferenser och manusskrivande

Det är ingen lugn och stillsam pensionärstillvaro som jag har. Varje morgon eller förmiddag ägnar jag åt planering, bloggen, facebook och mejl. Det kommer ständigt nya inbjudningar kopplade till turismen eller föreningar som jag är medlem i.

Föreningsavgifterna är en stor utgiftspost i min budget, som en mindre semester. Men så tänker jag att föreningarna har jag hela året, semestern skulle bara vara en vecka. De ger ju också otroligt mycket värdefullt vad gäller intressanta kontakter.

Nu är, som alla föreningsaktiva vet, högtid för årsmöten. Och ibland blir tiden ändrad. Och så får man försöka pussla ihop det.

Natten ägnade jag åt att ändra i ett manus. Det hade fått ligga lite efter det att ett förlag hade skickat tillbaka det, men de hade samtidigt tipsat om andra förlag, som kanske kunde vara intresserade. Men även om man vet att det är otroligt svårt att komma in på bokmarknaden som debutant och icke-rikskändis, så går liksom luften ur en lite när de inte tar ens manus för utgivning.

I natt har jag granskat och ändrat. Egentligen väntade jag på en nattlig repris av en TV-serie som jag hade missat för ett styrelsemöte, och då tänkte jag att  jag kunde ju skriva under tiden. Men jag kom igång så bra, så jag fortsatte efter programmet.

Nu börjar väntan, för nu är manuset inskickat till förlaget. Jag är själv nöjd med det och övertygad om att det skulle få igenkänning och många läsare. Det gäller bara att övertyga utgivarna också om detta.

Med posten fick jag också ett välkomstbrev från mitt nya parti, med blå penna och god information. Det kändes bra.
Nu gäller det att vara disciplinerad, för jag har mycket omkring mig nu. Och så har jag ett hus och ett hem också, som behöver skötas.

Idag är det en ledig dag. Nu ska jag ner till affären, sedan tar jag en stavpromenad och så ska jag baka bröd. Jag är värd hembakat bröd idag, tycker jag!

Inga kommentarer: