lördag 10 mars 2012

Idag skulle jag...

vara nere på stiftsgården Åkersberg just nu för ett årsmöte i KviSk i Lunds stift, där jag sitter i styrelsen. Jag borde vara där, men jag kunde inte köra ner på grund av värk i hela kroppen.
Sedan var det konfirmation i släkten, men den hade jag redan insett att jag inte skulle orka vara med på efter mötet.

Åldern tar ut sin rätt ibland.
Jag talade med en sjuksköterska som sade att det nog var något  som var i obalans på något sätt i kroppen.  Vet inte alls vad detta är. Och så fick jag höra igår att man skulle äta nyponpulver mot artros.

Något av det värsta jag vet är när kvinnor i min ålder pratar sjukdomar, och nu är jag igång själv.

Men kanske sätter sig yttre händelser i det inre hos en. Man ställs ju gång på gång i min ålder inför det faktum att man är i slutet och inte i början eller mitten av sitt liv. Tiden är uträknad på ett annat sätt nu.
Och så tror jag att många äldre saknar människor som har faktisk omsorg om dem. Man har helt enkelt ingen som är intresserad av hur man mår, för alla andra är bara intresserade av sig själva.

På det sättet lever vi i ett hårt samhälle, faktiskt. Hårda samhällen tär på oss människor.

1 kommentar:

LFL sa...

Det kan ha ett samband med produktionen av stresshormon.