onsdag 7 mars 2012

Ett svar betyder så mycket

Med åren har jag blivit mer och mer irriterad över människor som inte svarar. Sådana som inte svarar på mejl, som inte svarar om man ställer en fråga, som inte svarar om man skickar in något till dem.

Om man försöker få manus utgivna, får man räkna med att det definitivt är förlagens marknader. Vissa förlag, som jag tidigare har skickat in till, har varit så uppenbart nonchalanta och maktfullkomliga att jag aldrig kommer att sända in något till dem igen. Har man skrivit något och lagt ner ett arbete vill man inte känna det som man om man stod med tiggarmössan i handen.

Idag blev jag positivt stämd, när jag fick två mejl med tack för ett manus från samma förlag, som jag hade skickat in till. Trevligt bemötande!
Välkomstpaketet från mitt nya politiska parti var också trevligt.

Alla skulle veta hur mycket de vinner på att uppträda hövligt och välkomnande mot människor. Det ger ju dem själva en positiv image.

Inga kommentarer: