fredag 9 mars 2012

Var finns mina vårblommor?

Ibland stannar liksom livet upp. Det hände nog i höstas, när en av mina allra bästa väninnor gick bort. (Det blir mycket död här just nu.) Tomheten efter henne var mycket stor.
Min trädgård fick inte den skötsel den borde ha haft. Gräset, som var högt, kunde jag inte klippa, för jag har en elektrisk gräsklippare och det var vått, rabatterna blev inte iordningsställda, och jag glömde helt bort att sätta nya vårlökar.
Så nu kan jag gå där och titta efter de snödroppar som inte finns, för de gamla lökarna växer det tydligen inte upp något ifrån.

Jag köpte en kruka pärlhyacinter till mitt bord häromdagen som en liten kompensation, och funderar nu på att plantera sommarblommor i små krukor för att sedan sätta ut dem.

Tre saker (frånsett släkt och vänner) ger livet lite färg; blommor, choklad och ett gott vin!

Inga kommentarer: