fredag 30 mars 2012

Tänk om...

man skulle ta och sticka iväg någonstans... Eller sälja huset och flytta...
Ibland kan jag få en sådan lust att göra något annat. Jag har de senaste åren rört mig mellan Blekinge, Göteborg, Lund, Stockholm och lite tidigare Oskarshamn och Sundsvall. Jag kan det här nu.
Nu vill jag åka någon annanstans. 
Har du också känt det så någon gång?

Vid ett par tillfällen tidigare i livet vet jag bestämt att jag bara blev helt fed up. En gång satt jag på en föreläsning i franska på universitetet. Franskan i Lund var känd för att var mycket svår. Plötsligt fick jag nog, reste mig upp och gick och köpte ett staffli och färger, och sedan började jag läsa litteraturhistoria i stället.
Det skulle ta mer än fyrtio år innan jag läste franska på nytt på ett universitet. Men jag gjorde det så småningom.

Jag minns också att när barnen var små och jag satt på sammanträden i politiska nämnder, kände jag ibland en stark längtan att gå barfota i gräset. Men jag gjorde det inte!

Det är kanske dags att gå barfota i gräset nu!

Inga kommentarer: