fredag 2 mars 2012

Heder åt Göran Hägglund!

Idag blev jag mycket glatt överraskad. För en tid sedan skrev jag ett mejl till min nye partiledare i en fråga inom partiet.
Jag hade knappast förväntat mig något svar, för så var det i mitt gamla parti. Där var det som att spotta i havet om man kom med synpunkter till partiledningen, ( Ja, ursäkta, jag gillar inte att prata skit om gamla sammanhang, undantaget högstadiet och Växjö stift, får jag väl tillägga.), men jag fick faktiskt inga svar på mejl, en erfarenhet som flera än jag anmärkte på. Fast jag kan sakna mina gamla partikamrater, för de var trevliga!

Idag fick jag ett mycket långt och utförligt svar från Göran Hägglund och ett välkomnande till partiet.

Man kan knappast ställa upp på varje detalj i ett partiprogram, men viljan till dialog och den gemensamma plattformen är oerhört viktiga. Fp blev med tiden alltför sekulärt för mig.

Idag blev jag mycket positivt stämd till mitt nya parti!

Inga kommentarer: