söndag 4 mars 2012

Oaser i tillvaron

Jag har just sett TV-gudstjänsten från en av mina oaser i tillvaron, nämligen stiftsgården  Åkersberg i Höör.
Snart ska jag dit igen på årsmötet i KviSk i Lunds stift.
Predikan idag hölls av biskopen i Lunds stift, Antje Jackelén, som var den människa som fick mig tillbaka till Svenska kyrkan, som jag hade lämnat i ett och ett halvt år. (för andra gången, första gången bara några månader). Hon var så vänlig i sitt bemötande när jag skrev ett mejl till henne (om vad minns jag inte idag) att hela min bild av Svenska kyrkan förändrades. Det fanns så vänliga människor där också!
Sedan dess har jag alltså varit med och när jag blev tillfrågad om ett styrelseuppdrag i KviSk i Lunds stift tackade jag ja.
Vill du veta mera om oss se
www.kvinnorisvenskakyrkan.se se Lunds stift på Stiftsgrupper

Inga kommentarer: