tisdag 27 mars 2012

Nu ska finporslinet fram!

För en tid sedan var jag på ett möte, där värdinnan bjöd på kaffe ur en alldeles förtjusande vacker porslinskanna. Ja, det är ett vackert hem överhuvudtaget med saker som verkar omsorgsfullt valda.

När jag körde hem tänkte jag på hur fint det var med den kannan, men så kom jag att tänka på att jag också har en sådan där fin porslinskanna och finporslin, men det är nästan aldrig som jag använder det. Varför inte det? Jag är definitivt inne på livets sista fjärdedel, kanske mer än så, varför använder jag då inte finporslinet och mina fina linnedukar?
Det ska bli annat av nu! Jag kan inte ta det med mig till vår Herre, eller vart jag hamnar, och troligtvis är det inget som mina efterlevande kommer att uppskatta.
Nu blir det hellinnehanddukar, linnedukar och vackra tallrikar och kaffekoppar i det här huset!

1 kommentar:

vally sa...

Krångla till det riktigt i livets sista fjärdedel.
Det går snart över.
:-)