söndag 18 mars 2012

Så här stod det....

Idag firar vi alltså tvåårsjubileum av inledningen av vår relation. Och sedan i onsdags ser jag fästmön med nya ögon. I tisdags opererades jag för starr, men hade fortfarande dålig syn. Vid återbesök korrigerades detta, så nu ser jag kristallklart. Första dygnet var det en nästan skrämmande känsla. Allting blänkte. Men nu har jag vant mig.

Detta är ett tillägg till mitt svar på en kommentar som L.F. har skrivit på min blogg, där han inte anser att man ska skriva ut vilken operation en person har genomgått. Detta hade han själv redan gjort, som ni kan se av ovanstående kopierade rader från hans egen blogg.


Nedanstående kan man också läsa på hans blogg.
Det finns ingen annan man som jag skulle kunna förväxla honom med. Detta är alltså ren och skär lögn, och det vet han. Detta är bara ett sätt att smutskasta mig, precis som påståendet om min blogg.

Vi firade 2-årsjubileum av vår första kontakt den 26 februari. Det var hur romantiskt som helst. Jag kände verkligen att det kommer att bli fler jubileer. Men redan på morgonen den 27:e var kriget igång igen, och jag fick veta vilken dålig människa jag är.

Eller någon annan, som hon förväxlade med mig. Och nu är det kvinnodagen den 8 mars, dagen då alla förtryckta är kvinnor och förtryckarna är män.

Vilket har varit ledmotivet på hennes blogg under de senaste två åren. Men tänk om det inte är så enkelt?

5 kommentarer:

LFL sa...

Det är väl ändå skillnad mellan att själv skriva om sina sjukdomar /operationer, eller att skriva om någon annans?

Det där att det skulle vara "ren och skär lögn" kan vi nog ha delade meningar om. Jag tänker inte försöka motbevisa något, eftersom det vore att avslöja sådan jag fått veta i förtroende.

Konstaterar att något hände morgonen efter 2-årsjubileet, och att du inte har förnekat det.

nya tant lila sa...

Avslöja något som du har fått i förtroende! Det finns väl ingen man i min närhet- om det ändå vore så väl- som jag skulle kunna förväxla dig med! Vilket genuint trams!
Visst hände något på morgonen den 27 februari! Jag fick kännedom om ännu en lögn. Den var droppen! Även om saken som sådan var oväsentlig så tror jag att om man ljuger i det lilla så ljuger man i det stora! Och lögnare vill jag inte ha i mitt liv!

LFL sa...

Du hade vetat i flera dagar att jag inte hade tagit den där försäkringen, som jag trodde bara var att skicka in. Man kan dessutom inte försäkra sig mot olyckor, bara få ersättning om de har inträffat, så det är bättre att lägga pengar på att undvika dem. Gud ville inte att jag skulle ha en försäkring i det bolaget.

nya tant lila sa...

Nu förväxlar du väl situationen. Du menar väl att jag i flera dagar hade trott att du hade tagit den där försäkringen, som du sade att du hade gjort; skickat in den och att de skulle dra på autogiro.
Och så fick jag veta att du bara hade TÄNKT skicka in den.

nya tant lila sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.