tisdag 26 april 2011

Stackars ( f. d.? ) pedofil!?

Jag hade  sparkat två av de uppräknade alternativen sönder och samman skrev en anonym kommentator. Man kan misstänka att detta handlar om att jag tog fram en gammal pedofildom, då jag fick så många klagomål från elever som inte ville gå i klassen därför att de hade hört ryktet. Förskräckligt tilltag inom en av Svenska kyrkans institutioner att göra ett sådant avslöjande! Om sådant ska man tiga inom kyrkan! Det har vi ju sett många exempel på.
Ja, domar är faktiskt offentlig handling, så varför skulle jag inte avslöja detta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läsa gamla domar för eget bruk får man göra. Men var det ett åliggande för dig som rektor att avslöja vad du fått fram? Var detta orsaken till att du miste din tjänst?

nya tant lila sa...

Detta var den konstigaste kommentar jag har fått.Frågar du mig om jag som rektor på en skola hade skyldighet att avslöja att vi hade en pedofildömd anställd!?
Han borde aldrig ha blivit anställd. På en kommunal skola hade han fått lämna utdrag ur brottsregistret, det fick jag göra vid min kommunala anställning senare.
Styrelsen borde ha agerat! Men det gjorde de inte!
Orsaken till varför jag miste min tjänst misstänker jag att du är bättre informerad om än jag!