tisdag 26 april 2011

Motiven till dåliggörandet!

Det är klart att det har betydelse vem som säger vad! Vissa människor behöver man ju inte ens lyssna på, för de har ett motiv att göra en dålig inför omvärlden.
Nu ska jag tala klarspråk vad gäller mitt eget liv.
Vilka kan vilja skada mig och mitt rykte?
Ja, det kan vara någon som vill rättfärdiga beslutet att plocka bort mig från en tjänst.
Det kan vara någon som blev förbigången när jag fick en tjänst.
Det kan vara någon som är kränkt för att jag plockade fram en pedofildom.
Det kan vara en hustru som är svartsjuk för att det gick (osanna) rykten om att jag hade ett förhållande med hennes man.
Det kan vara någon som känner sig sviken i kärlek.
Det kan vara någon som har känt sig illa behandlad av mig på något annat sätt.
Det är klart att det är ytterst relevant vem som säger vad och vad syftet är! Jag har inte levt i en skyddad verkstad!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sex uppräknade. Två av dem har du sparkat sönder och samman.

P-A Jonsson sa...

Eller det kan vra någon som irriterat sig på dett sätt att diskutera?
Man behöver inte köra hela paranoidgrejen. :-)

Och om det som den personen säger inte är sant - så varför bry sig?

nya tant lila sa...

Ånej, det är mer än irritation! Om det är sant beror naturligtvis på vem som säger det och varför. Om någon till exempel känner sig sviken kan det vara relevant, om någon bara vill kasta skit är det inte relevant.

nya tant lila sa...

Vilka två har jag sparkat sönder och samman? Dig som skriver bland dem?

P-A Jonsson sa...

Så du menar att om samma sak (kritik mot dig) säga av olika personer så kan kritiken vara olika relevant?
Så verkligheten (grunden för kritiken) spelar ingen roll - bara den som kritiserar?

MYCKET underlig syn....