söndag 17 april 2011

Släng stockholmspolitikernas hundar till vargarna!

Jag har i och för sig inget emot Stockholm, jag har själv bott där och dessutom tillbringat de flesta av barndomens somrar där, haft en särbo där i flera år och en dotter med sambo, och jag har annan släkt också där.
Men, jag gillar inte stockholmspolitikernas totala oförståelse för förhållanden i det övriga landet.
Själv har jag just nu svårt att ha råd att köra bil, i vart fall för rena nöjesturer, när bensinen kostar mer än 14 kronor litern.
Det är väl lätt att tycka att man ska höja bensinpriserna när man själv åker kollektivtrafik på månadskort!

Och så är det detta med vargarna. Ta stockholmspolitikernas hundar och ta ut dem i skogen där det finns varg, så får vi se vad de säger när de bara hittar ett ben och blod efter sin försvunna vän, som familjen som fick hunden uppäten av vargar gjorde idag.
Skulle de tycka att detta var trevligt?
Det är många, främst jakthundar, som blir tagna av vargar. Men detta kvittar kanske folket som sitter instängda i riksdagshuset borta från verkligheten utanför 08-området!

Inga kommentarer: