tisdag 5 april 2011

Härskartekniker

Jag har härskartekniker, påstod en av kommentatorerna på en blogg. Jo, det har jag säkert, detta har jag lärt utav de män jag på olika sätt har konfronterats med i mitt liv. Man är väl lärorik!
Ocn så sitter jag på mina höga hästar. Ja, det gör jag, än så länge, så länge jag kan tala. Man vet inte vad man kan drabbas av i livet, det har livet lärt mig.
Mitt liv är i förändring, för jag har gått ur en svår relation. Ännu vaknar jag med ångest på morgnarna och tänker på hur hemsk jag är. För det har jag ju fått höra under ett års tid!
Varför stannar kvinnor kvar i dessa relationer?Jo, för de är inte svarta eller vita, de är svarta OCH vita, så enkelt är det. Men en dag måste man lämna. Det är bara att  blunda när man ser alla de tjusiga, kristna orden som prånglas ut samtidigt som man slåss med sina hemska minnen!
Och mer och mer har jag börjat fundera över en sak. Var går de mentala gränserna egentligen? Hur kan det komma sig att sådant som i andra fall skulle ha sjukdomsstämpel- utifrån styrd- när det får religiös prägel är helt okey? Är religionerna en räddningsplanka för schizofrena?

3 kommentarer:

P-A Jonsson sa...

Så bara för att andra behandlat dig så tycker du att du kan agera likadant?
Usch, så hopplöst och konfliktkonserverande det låter....

nya tant lila sa...

Mänskligt!

P-A Jonsson sa...

Helt enig - mycket mänskligt.
Men det är den onda cirkeln vi måste försöka bryta om vi vill ha en bättre värld. Vi får hjälpas åt!