måndag 11 april 2011

Glas i maskineriet!

Idag måste jag fixa det, för nu kan jag inte vänta längre med att tvätta! Det som ska göras är att jag ska försöka få ut små, lila glasbitar ur min tvättmaskin. Ja, färgen har ju ingen betydelse, men ut ska de!
Ibland händer omöjliga saker, små saker, till synes obetydliga, men som tar en massa tid att åtgärda. Som nu, när en liten blomkruka med lila glasbitar, men utan växt, föll från bänken över maskinen och glasbitarna trillade ner i springan bakom det uppfällda locket. Varken dammsugare, pincett, skruvmejsel eller tops har fått upp bitarna.
Nu ska jag konstruera en sorts sked (vanliga skedar är för stora) med hjälp av ståltråd, som jag lyckades hitta i gömmorna i förrådet igår, och se om jag kan få upp stenarna.
Det är inte lätt när man får grus - eller glas- i maskineriet! Varken i tvättmaskinen eller i livet!

Inga kommentarer: