måndag 4 april 2011

En stilla bön, men intensiv!

Jag får nog börja be verkligt intensivt, för snart har jag tappat min kristna tro på kyrkan. Inte på grund av att jag inte tror på Gud- egentligen- utan på grund av att jag inte står ut med tönterier från nyfrälsta och andra besserwissrar där. Folk kan faktiskt prata sönder tron för en. Men de tänker väl att de redan har en plats i himlen, utvalda och exklusiva som de ter sig.
Värre är det för oss som ser symboliken och inte bokstavstroheten!
Detta med anledning av diskussioner på andra bloggar.

3 kommentarer:

P-A Jonsson sa...

Kanske du skulle vara lite mer öppen i ditt förhållningssätt och försöka se att de kanske har en poäng ibland? Att det inte är bara din syn som är rätt?

Att prata om trams och tönt från andra är om något en besserwisserattityd...

nya tant lila sa...

När har jag sagt att jag inte har en besserwisserattityd? Jag har ju rätt!!!

P-A Jonsson sa...

Jag vet att jag ibland har fel. Jag kan till och med komma ihåg då jag har haft fel - båda tillfällena.