onsdag 6 april 2011

En mycket vacker kvinna!

Vi, som inte lyckades med tilltaget att hålla fast vid den första kärleken, gifta oss och leva tills döden skilde oss åt, kan ibland få höra lite gliringar om våra kärleksliv. Så också jag.
Jag brukar tänka på Ingmar Bergmans och nu också Elisabeth Taylors alla äktenskap. Själv har jag faktiskt bara varit gift en gång! Gift.
Nu kom jag att tänka på en kollega jag hade som kom ifrån ett sydeuropeiskt land. Han verkade ha en lite annorlunda syn på kvinnor.
En kvinna, som hade varit gift sex gånger, kom på tal.
Hans kommentar till detta var
- Hon måste vara en mycket vacker kvinna, som har blivit gift sex gånger.
Så, bästa läsare, kan man också se på saken!

1 kommentar:

P-A Jonsson sa...

Om äktenskap bara baseras på yttre skönhet kanske man kan se det så.