lördag 7 maj 2011

Verkligheten kallar

Jag måste nu reducera bloggandet, gå ner i slow motion eller göra paus, jag har inte bestämt vilket än.
Verkligheten kallar alldeles påtagligt. Igår tog jag tag i  trädgården, och idag ska jag köra till återvinningsstationen med trädgårdsavfall- det som inte komposteras.
Guideplaneringen är i full gång. Folk är tidiga! Tyska turister ibland ett år i förväg. Och så får jag repetera den blekingska historien. Kände mig nästan euforisk igår när jag satte mig med en bok av länsantikvarien. Jag är så fascinerad av historia, inte minst av hur den berättas, och av vem den berättas och skillnaden i detta.
Jag ska också börja läsa min egen historia, den från den danska tiden före 1658, den som vi aldrig fick läsa i skolan!
Ska ta och titta på kosläppet på väg till stationen. Nu kör grannarna sina gräsklippare! Det är dags att inse att sommaren börjar närma sig med stormsteg.

Inga kommentarer: