söndag 29 maj 2011

Olika falla ödets lotter

För några veckor sedan var jag tillsammans med några guidevänner och vi satt och pratade om livet framöver. En skulle fira sin 40-åriga bröllopsdag samma dag -idag- som vår son fyller 40 år. Så låg jag i födslovärkar medan hon och hennes man steg fram mot altaret. Idag för 40 år sedan! Vad tiden går fort!

Festen gick av stapeln nere i Skåne igår, så idag kan alla ta det lugnt och vila. Ungdomar är duktiga på att fixa till det för många personer!

Själv ska jag också ta det lite lugnt någon vecka före de kommande guideturerna. Ska passa på att utvidga mina kunskaper om vårt vackra och intressanta län. Det finns liksom hur mycket som helst att läsa, och det är ytterst intressant att fördjupa sig i både nutid och dåtid.
Och så har vi vårt härliga vårmöte i den grönskande bokskogen i Skrivarklubben nästa vecka. Skrivarfolket gillar jag, precis som turistfolket!

Inga kommentarer: