lördag 14 maj 2011

En röst har tystnat för alltid

I strålande sol men med sorg i hjärtat tog jag tag i framsidan på trädgården idag. Ibland undrar jag hur baksidorna ser ut hos grannarna. Kan det vara så att deras baksidor är sämre än de fina framsidorna, medan min baksida definitivt är bättre än framsidan?
När jag gick därute tänkte jag på hur tacksam jag fick vara  som fick uppleva våren och på henne, min goda väninna, som aldrig mer skulle få se träden eller lukta nyklippt gräs. Då var hon redan borta, jag hade fått telefonsamtalet med budskapet när jag kom in.

Nu har  Gud tagit emot din själ och ser alla oss som har dig i tacksamt minne! Jag kommer att sakna våra nästan dagliga samtal, din klokhet och din röst. Tack för många, många års vänskap och intressanta samtal, kära, kära väninna!

Inga kommentarer: