söndag 29 maj 2011

Inbilska karlar

- Det var hon som kontaktade mig, skriver L.F. gång på gång om mig. Man ska nog akta sig för att ställa frågor till män, för de kan tydligen inbilla sig både det ena och det andra.
Efter att en lång tid ha debatterat och skickat kommentarer på våra respektive bloggar  fick jag två kommentarer med mejladressen på.
Då karlen alltid låter som om han vet bäst av alla, undrade jag om hans teologiska kunnande bottnade i att han var präst.
Så jag ställde frågan - Vem är du?
Jag ställde ingen fråga om han ville ha en relation med mig, om vi skulle ha kontakt eller om vi skulle träffas.
Bara enkelt
- Vem är du?
Detta togs tydligen som ett kontaktförsök!
Akta er kvinnor för vad ni gör!
Man kan råka riktigt illa ut i längden, jag vet.
För sedan kanske karlen inte heller fattar att man inte längre vill ha någon kontakt.
Män är ett inbilskt släkte!
Därför är det inte lätt med kommunikation!

4 kommentarer:

P-A Jonsson sa...

Men hallå? Du skriver ju själv i det här blogginlägget att det var du som tog kontakt?
Att ta kontakt med någon är inte synonymt med en förfrågan om en djupare relation.

nya tant lila sa...

Men inte skriver man
"Det var hon som tog kontakt" för att någon har ställt en fråga till en.

P-A Jonsson sa...

Jo, det tror jag de flesta skulle kunna säga. Densom "skickar det första mailet" - oavsett innehåll - är per definition den som tar kontakt.
Du kan ju inte hitta på egna definitioner av begrepp. Jo, det kan du i och för sig, men du ska du inte räkna med att bli förstådd. :-)

nya tant lila sa...

Ibland kan saker vara ett tema med variationer.
Som "Det var inte mitt fel" attityden.
Det är lätt att skylla från sig när saker går åt h-e!