onsdag 11 maj 2011

Dagblogg-Östrans och Svenska kyrkans skamfläck?

Tidningen Östran har i sin nätupplaga olika bloggar. Däribland en som drivs av den (ö-? väl-?)kände prästen Dag Sandahl, numera placerad i en liten församling på norra Öland. Dock, det finns säkert folk som tycker att han gör ett gott arbete där. Människor som söker stöd för sina fördomar brukar få med sig en del folk.
Själv har jag vid ett par tillfällen fått kontakta chefredaktören eftersom jag blivit förtalad på bloggen. Den verkar på mig vara helt ur uppsikt från tidningens ledning.
På denna blogg samlas en grupp återkommande debattörer som man skulle kunna kalla prästens fan club. Ja, sedan finns det naturligtvis också andra, men de som har mot prästen avvikande åsikter blir så pass trakasserade att de, likt mig, försvinner förr eller senare.
Men, nu är mina frågor
Kan en seriös tidning verkligen med bibehållet anseende fortsätta att publicera en blogg som har blivit en förhånandets och förtalandes tillflykt för - som jag ser det - troligen i livet ytterst frustrerade människor?
Hur kan Växjö stift se genom fingrarna på att en av deras präster härjar i det offentliga rummet på det sättet?
Är det sant som någon präst sagt mig, att de inte vågar kritisera Dag Sandahl, denna högljudda, till synes lättkränkta människa?

1 kommentar:

P-A Jonsson sa...

Varför ge Dag S all denna uppmärksamhet? En sak mot Östran och hans blogg skulle bara ge honom mer uppmärksamhet.
Låt honom hållas i sin del av världen.