söndag 1 maj 2011

Energiläckage

Min trötthet är oändlig, kanske är jag sjuk, kanske bara totalt utmattad psykiskt.
Tänker på den lilla runda plattan som jag har på ett ljus som jag brukar titta på när livet går i uppförsbacke.
"Immer wenn du meinst es geht nicht mehr kommt von irgendwo ein Lichtlein her"
Alltså alltid när du tror att det inte går längre kommer ett litet ljus någonstans ifrån.
Idag har jag sett Saligförklaringen av Johannes Paulus II på tv. Tänkte att vi som såg den så nog såg bättre än inviterade gäster.
Måste försöka komma ner till Rom till hösten. Eller vad säger du M.?
Rom har en del av mitt hjärta, och så gillar jag när jag förstår vad de säger både på italienska och lite på latin! Jodå. lite lärde jag i höstas.
Nu ska jag baka hastbullar. De är inte så "farliga" för oss som inte bör äta bullar. Det var den sortens kaffebröd min mor mest bakade, men hon hade citron i, medan jag har kardemumma.
Och medan jag bakar ska jag lyssna på...
kanske Chopin? Eller Schuberts romantiska Lieder.
Så ska jag tänka på nuvarande påvens snälla ögon och undra om jag någonsin kommer att möta en gammal man som bara är snäll!

Inga kommentarer: