måndag 18 augusti 2014

Vilka är "Alla" i "Alla människors lika värde"?

En KD-kandidat har lämnat (fått lämna?) sin plats på listorna, för han har uttalat sig negativt om islam. Han stod inte för "alla människors lika värde" enligt en representant för KD.
Jag måste vara dum, men jag förstår inte riktigt det här.
Hur är det då med hans eget lika värde?
Vilka får vi acceptera och vilka ska vi inte acceptera?
Man ska inse att muslimer hör till gruppen Alla i "Alla människors lika värde". (Ja, det har jag i och för sig inget emot.) Och så får man inte dra paralleller till högergrupper där.
Men man får INTE räkna sverigedemokrater till gruppen Alla i "Alla människors lika värde". Och dem får man likna med högerextrema rörelser.
Vad menas med att ALLA människor har lika värde egentligen?
Betyder detta inte någonting?
Borde man kanske göra ett tillägg UTOM... och så räkna upp dem som man INTE anser har lika värde.
För mig skulle det hela bli mera begripligt då!
Är det jag som är obegåvad eller förstår människor inte själva hur konstigt de resonerar?


Nu har Kommunal fått backa när det gäller SD: s affischer i bussar och tunnelbana. Hade de verkligen trott något annat? Löjligt!

Inga kommentarer: