söndag 10 augusti 2014

Stämmer detta?

På Dagbloggen gick du i bräschen i försvaret av öppet nazistiska grupper. Och
nu stödjer du en terrororganisation, som vill fördriva /utrota 4,5 miljoner judar. Massmorden på
religiösa minoritet i grannländer till Israel bekommer dig inte ett dugg. Är det ränderna efter
studentvänstern i Lund, som fortfarande sitter i? Den var i så fall betydligt mer borgerlig än den
i Uppsala.


Ovanstående är utdrag från ett mejl som jag fick från en välbekant för en stund sedan. Jag vill gärna ha respons från er som läser Bloggardag (det är fel i mejlet, för bloggen heter inte Dagbloggen nu).
Gick jag i bräschen för öppet nazistiska grupper för att jag var kritisk mot klockringningarna? Vad säger ni?


Har jag stött en terrororganisation för att jag har fördömt Israels dödande av civilbefolkningen i Gaza?
Och vem har för övrigt påstått att de vill döda 4,5 miljoner judar?


Nej, jag har inte kommenterat massmorden i grannländerna.
Israel- Palestina konflikten har jag studerat en gång i tiden och därefter följt. Jag vet inte mycket om de närliggande länderna och yttrar mig därmed inte. Men självklart ska människor inte dödas för sin religion och inte heller behöva fly! Kan man annat än fördöma detta?


Det sista av det ovanstående om studentvänstern är taget direkt från luften (och personen ifråga borde veta detta!) Jag växte upp i borgerlig miljö, gifte mig 1967 till borgerlig miljö och när studentvänstern agerade gick jag, iklädd nutriapäls, med min pudel på promenader! (Så klädde sig inte vänstern, och de hade knappast en pudel heller!) Så var det med den vänstern!
Jag gick med i S först 1975 till följd av en trafikfråga i mitt närområde när barnen var små.
Ge mig gärna respons, ni som också läser Bloggardag!



2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Jag har för dålig pejl på kommentarerna på Dag. Håller mig nästan instinktivt därifrån. Så jag vet inte vad du skrivit i olika inlägg.

Men har väl lite svårt att se dig som anhängare till terrorister...

nya tant lila sa...

Ja, anklagelsen är naturligtvis fullständigt absurd!