söndag 10 augusti 2014

Lämnar man ideologin också?

Det rensas ut i de politiska partierna, den ene efter den andre får gå.
Själv har jag lämnat två partier, fast jag blev inte utrensad, utan jag gick frivilligt. Men i båda partierna finns det naturligtvis saker som jag fortfarande uppskattar. Så kan man väl inte ömsa skinn!
I det tredje partiet är jag kvar till hälften, nämligen i partiets Seniorförbund. För övrigt ansåg jag att det var för hårt uppstyrt från partiledningen.
Dock, när man lämnar något som man har tillhört, tycker jag nog att det hör till hederligheten att inte såga detta sammanhang sönder och samman. Speciellt om man inte har fått lämna det frivilligt. Om man ville vara kvar, men inte fick vara kvar, kan man väl inte ha varit så missnöjd med partiet, eller hur? Det är väl ologiskt att tänka det!
Visst ser det fruktansvärt illa ut när någon, som har varit ytterst aktiv i ett parti, ihärdigt spottar på det efteråt? I synnerhet som man ju måste räkna med att man med all säkerhet inte har lämnat partiets ideologi helt! För går ränder ur?

Inga kommentarer: