torsdag 21 augusti 2014

Missbruk av klockringning

Nu ska det ringas i kyrkklockorna igen. Den här gången är det inte för SD utan för Svenskarnas parti. Kyrkan har verkligen funnit den rätta vägen för att mota yttersta högerkrafterna! Eller?
Vad blir resultatet av detta? Ja, förmodligen att man ger gratisreklam för dem man ringer emot. För det värsta som kan hända någon som vill ha uppmärksamhet är naturligtvis att inte få detta, men det får man ju nu med råge. 
Jag kan inte se annat än att dessa klockringningar är fånigheter utan dess like. Dessutom ett missbruk. Så ska väl inte kyrkklockorna användas?
Någon klok person hade på en blogg påmint om ett bibelcitat som jag vill återge:
" Jag tackar dig Gud, för att jag inte är som andra människor, tjuvar och bedragare och horkarlar, eller som tullindrivaren där. Jag fastar två gånger i veckan, jag lämnar vart tionde av allt jag köper."
Lukas 18: 11-12


Ja, nog måste det vara skönt att höra till de perfekta- de som är satta att döma andra levande?


För övrigt väntar jag på en ganska kritisk artikel om valrörelsen som jag har skickat till lokaltidningarna. Den tar upp kritik mot flera av partierna. Ska bli spännande att se om den blir publicerad eller om lokaltidningarna är megafoner till de partier som finns i bakgrunden hos dem. Det åsiktsförtryck som breder ut sig alltmer är faktiskt en stor fara för demokratin!

1 kommentar:

LFL sa...

Man kan förvisso undra vilken verkan dessa klockringningar får. Om man nu menar att klockringningen är fel för att det blir en indirekt reklam dem som man ringer mot, gäller väl samma sak det ständiga diskuterande av frågan på diverse bloggar. Nynazisterna framstår ju närmast som oskydliga offer för andras förföljelser, och i varje fall inte som värre än andra.