söndag 24 augusti 2014

Har biskoparna ingen moral?

Visst har jag kritiserat Dag S. och hans doakör många gånger.
Men jag anser ändå att om man framför kritik så ska den vara så sann som man kan åstadkomma. Man ska alltså se till att man inte förvränger och uppenbart ljuger.
Jag förstår inte att ämbetsinnehavare upplåter sina bloggar till förtal av andra ämbetsinnehavare. Som nu i fallet Åke Bonnier.
Det är en sak med en fånig kommentar på några rader, men när långa, långa haranger försöker övertyga läsaren- och uppenbart lyckas i vissa fall- om något som är totalt förvrängt, då blir jag rädd. Det är faktiskt omoraliskt av blogginnehavaren att ge detta utrymme. Kommentarer ska väl dessutom inte vara kilometerlånga och upprepas i sina konstigheter.
Det farliga är naturligtvis när vältaliga personer lyckas få lögner till att verka logiska och riktiga!
Jag vet ju dessutom hur jag själv har blivit beskylld för att stötta Hamas för att jag har kritiserat Israels bombningar av civilbefolkningen i Gaza. Fullständigt befängt! Så kan man ju vrida till saker!  Med mera, med mera.
Läser inte blogginnehavarna vad som skrivs på kommentarerna?

Inga kommentarer: