söndag 31 augusti 2014

Upprörande brist på demokrati i FP Blekinge

Igår sorterade jag tidningar, och läste då också igenom artiklar som jag bara hade ögnat igenom tidigare. Jag upptäckte då att Sydöstran hade skrivit om något som jag inte kunde hitta i BLT (Det måste jag väl ha missat?)
Efter provvalet i FP i Blekinge i höstas hade Erika Nagy, starkaste namnet i Olofström  av valberedningen fått tredje plats på riksdagslistan. Då gick, enligt uppgift i Sydöstran, Kent Lewén i taket och begärde ett nytt möte.
Vid detta möte lade Luf (ungdomsförbundet) fram en ny lista, där Erika inte fanns med.
Är detta demokrati Folkpartiet? Ja, egentligen borde jag inte fråga, för jag har ju också varit medlem...


Jag satt själv i nomineringskommittén till KD: s listor i höstas. Vi plockade inte bort någon, med undantag från någon som vi ansåg var så viktig på en lista att hen inte borde stå på två. Annars försökte vi följa provvalet, så gott det gick
Men om ett parti har en valberedning, och sedan inte har förtroende för vad denna kommer fram till, då måste man ju undra vilka de har valt dit.
Jag tycker att den här historien börjar lukta alltmer illa.
Vad har de för sig i Folkpartiet, och vem vågar rösta på dem nu?

Inga kommentarer: