tisdag 12 augusti 2014

Så tråkigt att sluta ämbetstiden så...

I ärlighetens namn har jag inte så mycket till övers för Växjö-folket som jag en gång arbetade med.
Men trots detta kan jag tycka att det  måste vara trist att sluta sin ämbetsperiod så snöpligt som ett par av dem har fått göra.
Det kan väl inte vara så roligt att löpa gatlopp efter uttalanden i media efter programmet om bikten i "Uppdrag granskning" som förre ärkebiskopen gjorde.
Inte heller kan det vara så positivt  för den gamle, vikarierande prosten i Högsby att kanske för alltid förknippas med pedofilhistorien där efter uttalanden i media, som tydligen inte föll i så god jord överallt. Ingen kommer väl att glömma pedofilhistorien i Högsby, lika lite som det som utspelades i Knutby.
Vindarna vänder så lätt!
Jag tänker ofta på det när jag ser någon hyllas med applåder till folkets jubel.
Idag röd, i morgon död! Så sant som det är sagt, också om folkets gunst!

Inga kommentarer: