onsdag 27 februari 2013

Trött på ansvarslösheten

Det känns att man är gammal, för jag börjar mer och mer tänka på hur samhället har förändrats. För det har förändrats radikalt.

Vad är detta med köttet som inte är oxkött utan hästkött? Jag undrar jag vad den dyra kattmaten, som sägs vara oxkött, egentligen är.
Människor har blivit ohederliga så det visslar om det, och hela systemet med transporter hit och dit ter sig fullständigt galet. Kan det vara billigare med alla dessa konstiga transporter. Var var det räkorna skalades? I Afrika, var det inte det?

Ingen verkar längre hederlig, och politikerna skor sig med höga arvoden och tjusiga och långvariga pensioner. All idealitet är som bortblåst.

Detta verkar också ansvaret för dem man har ansvar för vara. Nu hotar sjuksköterskorna på hjärtintensiven och andra intensivvårdsavdelningar i Lund att säga upp sig. Jag känner inte deras avtal, de är säkert värda mer betalt, men gör man så här? Är det ingen som tar ansvar för de svårt sjuka barnen som behöver dem?

Jag är rejält trött på den utveckling vi kan se. Det är tur man är gammal! Man slipper kanske se det som är ännu värre!

Inga kommentarer: