fredag 15 februari 2013

Om jag inte trodde...

på den treeniga Guden; Fadern, Sonen och Den helige Anden skulle nog Livet te sig mera kaotiskt och oplanerat. Som den moderna tidens happenings.
Men så är det inte, även om det ibland känns segt och låst och omöjligt att påverka, så tror jag att det finns någon sorts ledning för oss i bakgrunden, någon sorts mönster i våra liv, någon som vill något med oss, kanske en väg som går framåt mot ett mål, trots allt.
Detta betyder att jag inte är så benägen att alltid bara tro på en slump.

Det har hänt för mycket, för många märkliga sammanträffanden i mitt liv för att jag ska kunna tro på enbart denna slump. Möten som har inträffat precis när jag har behövt dem. I svarta dagar har någon öppnat en dörr till något och genom sin existens visat på en väg, som har fått upp en ny möjlighet.

Men trots detta, kan man ibland känna att det finns en väg som man borde gå, men man vet inte hur man går den.
 Detta är en annan sak, som inte är helt enkel.Jag säger som Scarlett O´Hara i "Borta med vinden"
- Jag ska tänka på det i morgon!

Inga kommentarer: