onsdag 6 februari 2013

Spännande slutsatser

Så, då ska det bli spännande att se vad Domkapitlet i Skara stift kommer fram till! Var går Svenska kyrkans toleransgräns för kränkningar som anställda (ja, påstått anställda i vart fall) får göra av kyrkans ledning.

För inte kan de enbart säga att eftersom jag på min blogg har berättat att jag drömt om vissa präster som tockar kan en kommentator få kränka både biskopar och mig, som denne kommentator verkar tro.

Så går det ju inte till! Ingen kan hävda att det inte har någon betydelse att man har slagit ihjäl någon för att denne någon slog ihjäl ens bror!

Och jag är inte präst och har inget Domkapitel över mig. Dessutom lär jag nog inte vara ensam om att tycka att den stilen på kommentarer inte är lämpliga för en präst- om det nu är en präst som har skrivit dem.
Visst ligger ärendet bra i tiden efter dagens "Uppdrag granskning".

Inga kommentarer: