fredag 1 februari 2013

Morgnar med småkontakter

Det verkar vara med de sociala medierna som det var med TV:n i dess barndom att en del människor inte anser att de är fina nog och tar avstånd från dem.
- Jag ringer hellre, säger en väninna till mig.
Ringer? Jag skulle aldrig ha hittat de människor som jag har kontakt med på nätet om jag bara skulle ringa av den enkla anledningen att jag inte hade känt till deras existens.
Men jag är samtidigt noga att inte flyta ut, att ha min facebook ytterst begränsad och att inte härja på allehanda bloggar.

Det är ganska behagligt, tycker jag, att efter frukosten gå in på facebook och skriva lite och/eller lämna kommentarer till någon som har lagt ut ett inlägg. Man har liksom kontakt med omvärlden på ett bekvämt och opretentiöst sätt. Någon som finns där utan att vara påträngande och störande.
Jag tycker nog att det finns många fördelar med de sociala medierna, inte minst att man kan nå ut dit man annars inte skulle nå.

Inga kommentarer: