söndag 24 februari 2013

Ett nytt liv efter 70.

Fördelen med att lägga sig fram på småtimmarna är att jag inte vaknar jättetidigt, som idag, när jag hade lagt mig i ganska normal tid, om än inte speciellt tidigt.

Jag är lite uppe i varv efter att ha haft gäster efter 70-årsdagen här igår på eftermiddagen/tidig kväll. En timme innan  de skulle anlända funderade jag på om jag skulle fotografera mitt kök. Jag har en stor förmåga att röra till det, nämligen.

Men nu är inte frågan om vad jag har, utan om vad jag skulle kunna ha eller bli.

Regelbunden. Hur är det att vara regelbunden? Att stiga upp vid samma tid, lägga sig vid ungefär samma tid och äta vid samma tidpunkter.
Att städa en bestämd dag och att alltid plocka bort efter sig.

Är det möjligt att börja ett nytt liv efter 70?
Det är nog värt att försöka.
Snart ska jag ta disken efter gästerna igår. Den fick faktiskt stå medan jag tittade på TV. Numera bjuder jag folk i allmänhet på lunch eller på eftermiddagen. Det är ett resultat av åldern.

Inga kommentarer: