måndag 11 februari 2013

Ska det bli lugnt idag?

När jag öppnar datorn undrar jag om jag ska få läsa långa haranger på min epost om hur hemsk jag är från en person som jag har bett låta mig vara ifred.
Borde det inte vara skönt att slippa en person som man tycker är så hemsk som jag sägs vara?
Min kropp är i någon slags försvarsställning, beredd på att ducka under konstiga beskyllningar och lögner om vad jag har gjort, rent befängda saker som att jag skulle ha öppnat ett facebook- konto i den personens namn. Varför skulle denna person vara så intressant att jag skulle göra det? Jag vet inte ens hur man gör.Det enda jag vet är att det finns ett konto, som innehavaren inte säger sig ha öppnat!?Men jag har definitivt inte öppnat det och inte heller har jag kommit på några lösenord till personens epost som det spekuleras i. Jag är inte kriminell! Och jag har annat att intressera mig för.

Kvinnor ska polisanmäla misshandel!
Hur polisanmäler man psykisk misshandel av detta slag?
För att dag efter dag matas med vilken oärlig och hemsk människa man är och att få läsa konstiga saker som det spekuleras i är misshandel och ingenting annat!
Det enda man kan göra är ju att berätta och inte tiga!

Men man blir väldigt, väldigt trött av sådant här! Energin tas ifrån en.
                                                                   

2 kommentarer:

vally sa...

Du är ingen hemsk människa.

nya tant lila sa...

Tack! Jag kan väl inte precis påstå att detta att jag är hemsk är ett omdöme som jag brukar höra!