fredag 1 februari 2013

Rädda, anonyma fegisar

För en tid sedan gjorde jag en anmälan eller man ska kanske kalla det en hänvisning till en som kallar sig "Präst från Skara stift" till Domkapitlet i Skara,  som jag tycker att de borde checka upp. Men visst han kan ju lika gärna höra till Växjö stift eller inte alls vara präst.
Han hade på en blogg gått till personligt angrepp mot mig på ett för en präst ytterst opassande sätt på ett sakinnehåll som jag hade skrivit.Vad prästen eller icke-prästen däremot nog inte vet är att det även gällde vad han som bloggkommentar hade skrivit om biskop Per Eckerdal. Detta är nog intressantare för Domkapitlet än att en äldre dam blir kränkt.

Det är väl klart att det är svårt när någon skriver anonymt, men om man känner en person, så är ju det som skrivs i ordval och tankegångar lika tydligt som en handstil. Jag förmodar att flera vet vem denna person är vare sig han är präst inom Skara stift eller präst i ett annat stift eller är en annan person.
Det kanske rent av är någon jag känner? Vem vet? Jag borde kanske sätta mig ner och analysera texterna, det har jag ju faktiskt inte gjort.

Men mitt agerande tycks oroa honom, för han går ut med långa, personliga angrepp mot mig nu. Stackaren!

Det är inte lätt att vara feg, inte ens när man försöker vara anonym! Vem vet vad som kan avslöjas vid närmare påseende!

I övrigt lämnar jag den bloggen nu. Den är tämligen ointressant. Men det är ju intressant att en del läsare där tydligen läser min blogg. Välkomna!

Jag fick en klok kommentar om den bloggen på min fb.
" En sajt för outsourcade personer och intressen."
Nog är det så. Och mitt liv har ju verkligen farit illa av kontakter som jag har fått där! Jag borde ha aktat mig!

                                                     



Inga kommentarer: