söndag 3 februari 2013

Sverigedemokrater tackar Dag Sandahl

Jag har lagt in kommentarsfunktionen igen med tanke på detta inlägg. Alla kommentarer publiceras dock inte.

Nu har ränderna verkligen börjat visa sig. När Dag Sandahl hade medverkat i en högerextremistisk tidning gav Dagens Seglora med Helle Klein och Expo sig på honom, och även andra företrädare för Svenska kyrkan tyckte naturligtvis inte att detta var passande.

När jag började läsa den bloggen blev jag mycket förvånad över att en känd sverigedemokrat fick så mycket utrymme där. Nu visade det sig att denne inte längre var med i SD, men namnet förknippade jag med det partiet.

Efter den senaste tidens utspel har ränderna blivit tydligare och tydligare, och nu går kända sverigedemokrater öppet ut på kommentarstråden och tackar Dag. Ja, vad är att vänta? Därmed inte sagt något om SD.

Men grunden finns naturligtvis, som jag har påpekat flera gånger. Ett starkt Dom- och Vi-tänkande är en förutsättning för högerextrema rörelser, och för SD, även om en del inte räknar dem dit.
Fast det är ju också basen i praktisk kommunism.

Jag har för mig att Dag en gång hörde till det senare lägret, fast jag kan ha fel.
Okey, bara rörelsen utesluter andra så är den säkert gångbar!

Lycka till ni fans, och ta era bröder och systrar i handen! För ni är väl ideologiskt medvetna!? Ränderna går aldrig ur!

Nu ska jag ut och njuta av ett fantastiskt vinterväder på de fina promenadvägarna här runt omkring!



Inga kommentarer: