onsdag 30 januari 2013

Vem orkar leva i hat och förtal?

Det har varit lite strul här på blogger. Det gick inte att revidera några inlägg, så jag tog bort två stycken.

Nu verkar det fungera normalt igen.
Känner mig nöjd med en debattartikel om vad barnfattigdom är i gårdagens BLT. Jag har fått många lovord, och det gläder mig så klart. Och BLT slog upp den stort och publicerade den mycket snabbt. Inskickad i helgen och publicerad på tisdagen!

Jag har mycket omkring mig, och sommaren känns påtagligt nära i antågande. Men det är också tunga dagar. Avsked är alltid svåra. Och i de komplicerade relationerna, de som både är fyllda av kärlek och av förakt och hat, är det mycket tungt.

Men det var rätt med ett slut. Jag orkar inte leva i ett ständigt
debattklimat, såväl på nätet som privat. Det tröttar mig, tar min energi och gör mig bara frustrerad och ledsen. Att alltid få höra att man har fel- hur rätt man än har- kan ta kraften av den starkaste.

Energin börjar återvända. Mycket ligger efter härhemma. Om all energi går åt till konflikter orkar man ingenting till slut.

Nu ska jag ägna mig åt det som är uppbyggligt och gott!




2 kommentarer:

KFK sa...

"Att alltid få höra att man har fel- hur rätt man än har- kan ta kraften av den starkaste."

Ja, så är det att leva med en magister, som tar jobbet med sig hem, t.o.m efter pensioneringen. Att de aldrig lär sig.

nya tant lila sa...


Skönt att min exmake aldrig klagade över sådant under femton års äktenskap. Det där är säkert väldigt olika hur man är!