måndag 28 januari 2013

Uppiggad

Idag kom det med posten (tänk så sällan man får brev med posten!) en försändelse från Tyskland med programförslag på (2X) tre dagars resor här i Blekinge/Småland som jag ska guida.Att guida i Småland ska bli jättekul som omväxling. Jag har faktiskt guidat tidigare i Småland och på Öland på tyska, men det är ett antal år sedan.

Jag kände mig riktig uppiggad och for iväg och köpte en digitalbox till min Astra parabol för tyska kanaler. De kör numera digitalt, och jag behövde därför byta box. Och jag lyckades utan svårigheter installera boxen! Så nu är jag mycket nöjd.

Ska börja ett nytt välinprogrammerat liv med  tidiga morgnar och språkstudier på förmiddagen. Nu får det vara slut på lyxtillvaron att inte ställa väckarklockan annat än då jag ska göra något speciellt.

Men tänk vad lite positiv feedback kan göra mycket. Energin bara strömmar till en när man känner att saker blir roliga!

Inga kommentarer: