lördag 12 januari 2013

Åsiktskrig?

Om man nu har olika åsikter i det mesta, men ändå gång på gång försöker ha en relation, får man kanske försöka lösa det så att det åtminstone blir något sånär lugnt i bygget.

De sista sjutton dagarna har vi gjort så här;
I två olika rum i mitt hus, med var sin dator, har vi suttit flera timmar om dagen och bekämpat varandras åsikter på bloggarna.
Det är liksom lugnare än att diskutera.

Sedan träffas vi och äter tillsammans- när min mat är färdig.
Och tittar på TV under tystnad.

Men...
Kul?

2 kommentarer:

LFL sa...

Det värsta är väl att vi tillsammans har gjort slut på en hel platta öl (24 burkar), som jag hade köpt.

nya tant lila sa...

Lättöl!
Drygt en burk per dag till två personer vid två måltider per dag!

Men snart återgår jag till min egen ordning; ett lagat mål mat om dagen och vatten till det!