måndag 28 januari 2013

Vad är det som saknas herrarna och en och annan dam?

Vad är det för ett ständigt kvirrande som försiggår på vissa kyrkliga bloggar?
Det gnälls och det gnölas, och andra kyrkligt anställda förtalas så det dryper om det, ingen är så bra som skribenten och fan cluben.

Men vilka sura och tråkiga karlar detta måste vara! Inte ens kraftigt yngre fruar verkar ju vara medicin mot missnöjdheten.

Undrar vad som fattas dem? Vad är det dessa gnällspikar saknar egentligen? Ger de en god jordmån för Svenska kyrkans utveckling?

Ibland har jag förvånats över min egen blindhet. Det är som om fjällen plötsligt faller från ögonen, och jag har flera gånger frågat mig om personer som jag nu ser alltid har varit sådana.

I så fall måste jag fråga mig hur blind jag kan vara?

Inga kommentarer: