torsdag 31 januari 2013

Pajkastningsbloggen

Under ganska lång tid har jag debatterat på Åke Bonniers blogg. Vi är många som har förvånat oss över att han inte har den modererad, för den har mestadels varit ett slagfält mellan olika uppfattningar på kommentarstråden och mellan olika människor, som har huggit varandra. Gräsligt!
När jag har gått in och kritiserat LFL för något har han ibland vänt detta till något helt personligt, och så har jag, så klart, fått skulden för att jag provocerar honom. Sticker man ut huvudet bland den sortens människor får man räkna med att de sätter  tänderna i en.
Jag har bestämt mig för att inte längre delta i de diskussionerna. Kommentarerna består av två slag, antingen är det någon som öser sin förtjusning över hur fin biskopen är, eller också är det någon/några som pucklar på varandra och hävdar att just de har rätt och ofta slutar det med rena trakasserierna.

Nog kan man ägna sin tid åt annat än detta! Och inte är den bloggen någon heder för kyrkan precis, hur "fina" biskopens inlägg än är,så är den till stor del en avstjälpningsplats för några personers aggressioner, frustrationer och ilska. Botten!
Den är faktiskt mycket värre än ölandsprästens i kommentarerna.

Inga kommentarer: