onsdag 30 januari 2013

Plötsligt blev jag trött

Jag har känt mig riktigt pigg och haft en ljus framtidstro ett par dagar, men plötsligt möts jag på nytt av lögner om mig, som jag inte riktigt kan bemöta. Att gå ut på en annan blogg och påstå att jag är bitter för att jag påpekar att personen ifråga älskar att dra till med hot om rättegångar i olika lägen, är fullständigt ovidkommande och en stor lögn. Däremot är jag naturligtvis djupt besviken på personen ifråga. Men det är inte samma sak som att var bitter!

Och då känner jag igen stämningarna av att jag slåss med väderkvarnar, som jag har upplevt de senaste åren, och som har gjort mig så trött och håglös.

För hur gör man när man ska försvara sig mot lögner? Eller då man ska behöva gå i diskussion om sådant som har varit ens profession som svenska språket till exempel?

Jag har ett mycket intressant och rikt liv själv. Detta ska jag, nej detta måste jag, värna!

Inga kommentarer: